EL TERLEMESİ

Aşırı Terleme

Terleme vücut için doğal ve gerekli bir süreçtir. Vücudun, gerektiği kadar sıvıyı beraberinde bazı maddelerle beraber cilt yolu ile dışarı atması olayına terleme denir. Terleme, aşırı miktarda olunca kişi için zararlı olabilir ve sebebinin araştırılması gerekir.

Terlemenin yüksek miktarlarda olması ve özellikle bu terlemenin belirli bölgelerde yoğunlaşması (El, Koltuk Altı, Ayaklar, Alın ve Yüzde Aşırı Terlemesi) kişinin yaşam kalitesini düşürmektedir. Aşırı terlemenin hangi sebeplerle olduğunun araştırılmasının yanı sıra kişide oluşan bölgesel aşırı terleme sorunu, sosyal yaşantıda zorluklara sebep olabilmektedir.

Terlemenin fazla olması, örneğin koltuk altlarının sık sık ıslanması, genellikle çekingen karakterli olan bu kişilerin daha da sıkılgan ve utangaç olmalarına yol açar. İş ilişkilerini ve kariyer seçimini etkiler. Hasta yaşam şeklini bilinçli veya bilinçsiz değiştirir: baharatları azaltır, pamuklu kıyafetler giyer, yanında yedek kıyafetler taşır. Sosyal ortamlardan uzak durmaya çalışır. Kişiden kişiye farklılık gösterse de bölgesel terlemeler günlük yaşamı olumsuz etkilediği gibi psikolojik sorunlara da yol açabilir. Bu durumda tedavi edilmeleri gerekir.

Bölgesel Aşırı Terlemede  tedavi seçenekleri  (1) Cerrahi Tedavi  (ETS) ve (2) Cerrahi dışı tedavi alternatifleridir

Bölgesel Aşırı terleme hastaları genelde aşağıda sıralana branşlara müracaat etmektedir;

• Göğüs Cerrahisi
  • Dermatoloji
  • Psikiyatri
  • Akupunktur

Hastalarda (1) Aşırı terleme nedeni (2) Metabolik hastalık durumu (3) Stres kaygı bozukluğu durumu (4) Kalp hastalığı durumu ve diğer nedenler mutlaka araştırılmalıdır.

Takip

Önerilen tedavinin sonuçları kayıt altına alınır, düzenli kontroller planlanır ve hasta tüm bu süreçte detaylı şekilde bilgilendirilir.

Yüz Terlemesi ve Kızarması

Yüzün Terlemesi ve yüz kızarması ( blushing) insan ilişkilerini oldukça olumsuz etkileyebilmektedir. Yüz kızarması aniden ortaya çıkabileceği gibi strese bağlıda ortaya çıkabiliyor. Örnek; (1) ikili ilişkiler sırasında (2) göz teması (3) topluluk önünde veya (4) kalabalığın içindeyken görülebilir.Hastalar, kızarma ve terleme endişesi nedeniyle hiçbir ortama girmek istemezler.Bu rahatsız edici durumun teşhis edilip tedavi edilmesi ilerde olabilecek rahatsızlıklarının engellenmesini sağlayacaktadır. Yüz terlemesi için cerrahi ve cerrahi olmayan birçok yardımcı tedavi yöntemi vardır. En kalıcı ve etkili yöntem cerrahi tedavidir.